MOBILBOARD ide na vlne udržateľnosti
Náš príbeh
MOBILBOARD sa nesie na vlne udržateľnosti
Projektom udržateľnej reklamy vo verejnej doprave udávame nový smer vo vnímaní OOH reklamy, hovorí Radmila Pospíšilová, riaditeľka a majiteľka spoločnosti.
Príbeh sa začal v roku 2019, keď sa v rámci verejných súťaží začali objavovať snahy o zrušenie reklamných plôch v regionálnych autobusoch. Podľa nových zmlúv s regiónmi už dopravcovia nemohli prevádzkovať žiadnu reklamu. Narastajúci boj politikov proti reklamnému smogu v mestách tento negatívny postoj k reklame ako celku len podporil.
Outsourcing reklamy na autobusoch ODIS v Moravskosliezskom kraji odštartoval nový model spolupráce, ktorý inteligentným spôsobom rieši obmedzenie priestoru na autobusoch a stanovuje jasné pravidlá pre reklamu. Ostatné kraje a mestá nasledovali tento príklad, prijali nový model prevádzkovania reklamných kampaní a poskytli pozitívny príklad a reálnu prípadovú štúdiu. V tomto roku sme spustili nový model fungovania spolupráce aj v Žilinskom kraji.
Meníme vnímanie pohyblivej reklamy ako užitočného média
MOBILBOARD je dlhoročným dodávateľom reklamy a internetu vo verejnej doprave. Téma udržateľnosti odráža postoj k reklame vo verejnej doprave z hľadiska jej prínosov a perspektív pre dopravcov, mestá, klientov a cestujúcich. Cieľom projektu je zmeniť spôsob a prístup k vnímaniu reklamy vo verejnej doprave a umožniť lepšie pochopenie jej princípu a prínosov pre všetky zainteresované strany – príjmy z reklamy sa presúvajú späť do dopravy.
Udržateľnosť ako nový štandard
Projekt Udržateľná reklama v zmysle digitalizácie a monetizácie plôch vo verejnej doprave nie je len o využívaní nových technológií, ale aj o zmene celkového prístupu k verejnej doprave a jej komplexnému využívaniu. Reklama vo verejnej doprave zohráva pozitívnu úlohu pri prenose informácií, príleve finančných prostriedkov späť do dopravy, podpore podnikania v regiónoch, k eliminácii nelegálneho reklamného smogu.
Definovali sme zásady udržateľnej reklamy vo verejnej doprave
Udržateľnosť reklamy vo verejnej doprave vnímame v zmysle:
- Digitalizácia: Flexibilný a merateľný prenos informácií alebo reklamného obsahu prostredníctvom Wi-Fi a LCD. Okamžite a v reálnom čase, čím sa šetria ľudské zdroje a materiál na výrobu reklamy. Jednoduché, rýchle a nízkonákladové riešenie pre dopravcov a zadávateľov reklamy.
- Pripojenie: Priemyselné Wi-Fi routery od spoločnosti MOBILBOARD umožňujú pripojenie k LCD displejom a inému hardvéru. Routery umožňujú jednoduchú obsluhu a vzdialený prístup ku všetkým zariadeniam vo vozidle, správu obsahu a zároveň šetria náklady na servis.
- Monetizácia: Inovatívny prístup pre dopravcov na generovanie finančných prostriedkov z reklamného priestoru. Príležitosť na propagáciu a kultiváciu služieb verejnej dopravy pre cestujúcich a zatraktívnenie tohto ekologického spôsobu dopravy pre širokú verejnosť.
Pre klientov je reklama vo verejnej doprave účinným nástrojom na budovanie dlhodobého povedomia o ich spoločnosti alebo značke. Mobilita plôch a výrazná vizuálna príťažlivosť potvrdzujú vysokú mieru akceptácie reklamného posolstva smerom k verejnosti. - Užitočnosť: Pracujeme s reklamnými plochami s pridanou hodnotou, ktoré nezaťažujú okolie. Používame len legálne a existujúce plochy vozidiel verejnej dopravy, ktoré majú svoj účel a využitie v dopravnej infraštruktúre. Na rozdiel od nelegálnych statických nosičov nezanechávajú rušivý dojem a vizuálne neznečisťujú prostredie, v ktorom žijeme.
Reklama na vozidlách verejnej dopravy poskytuje skvelú príležitosť na podporu cestovného ruchu, podnikania a hospodárskeho rastu. Reklama s pohyblivými obrázkami má v regióne dlhodobý účinok, zadávateľ reklamy sa stáva súčasťou udržateľného obehového hospodárstva, ktoré prispieva k rozvoju a lepšej kvalite života v mestách. - Ekológia: Spolupracujeme s dodávateľmi, ktorí používajú nové technológie ekologickej tlače na báze vody, čo je ekologickejšia a šetrnejšia možnosť pre životné prostredie.
Čistejší, efektívnejší a vizuálne neinvazívny spôsob reklamy prináša výsledky a potvrdzuje úspešnú spoluprácu
Plochy vozidiel verejnej dopravy sa efektívne využívajú nielen na komerčné účely, ale aj na self-promotion kultúrnych alebo iných inštitúcií v regióne. Výsledkom je vzorové riešenie pre dopravcov, mestá a kraje, ktoré odpovedá na otázky, ako napr:
- Ako môže tento model fungovať pre okresy a mestá z hľadiska príjmov z reklamy?
- Ako získať finančné prostriedky pri zachovaní jednotnej identity dopravných prostriedkov?
- Čo je kľúčom k digitalizácii a kultivácii médií v doprave?
Zaujíma vás projekt Udržateľná reklama vo vozidlách verejnej dopravy? Nie ste s nami v úzkom kontakte a chceli by ste vyskúšať tento typ reklamnej spolupráce? Kontaktujte nás na adrese poziadavka@mobilboard.sk, kde vám radi poskytneme viac informácií.